Με τα συγκεκριμένα ελαστικά, καλύψαμε περίπου 50.000 χλμ σε ευρωπαϊκό και αφρικάνικο έδαφος. Αν και το αυτοκίνητο (Suzuki Grand Vitara) εργοστασιακά δέχεται ως μέγιστη διάσταση το 235/60R 16, η επιλογή της μεγαλύτερης διάστασης των 235/70R 16 έγινε καθώς αυτή ήταν η κοντινότερη διάσταση που βγάζει η εν λόγω εταιρία. Δεν μετανιώσαμε για την επιλογή αυτή καθώς η εφαρμογή ήταν εξαιρετική και το μοναδικό που χρειάστηκε να κάνουμε ήταν να κόψουμε ελάχιστα τον μπροστινό προφυλακτήρα έτσι ώστε να μη βρίσκουν τα ελαστικά όταν τερματίζει το τιμόνι.
Προσοχή όμως! Δεν δοκιμάσαμε να χρησιμοποιήσουμε χιονιαλυσίδες (πρακτικά δεν χρειάστηκε ποτέ) και υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να μην εφαρμόζουν καθώς θα βρίσκουν στους θόλους κυρίως στις στροφές με το τιμόνι "κομμένο". Βεβαιωθείτε ότι εφαρμόζουν πλήρως πριν προχωρήσετε στην προμήθεια της συγκεκριμένης διάστασης.
Τα συγκεκριμένα ελαστικά δοκιμάστηκαν σε όλα τα εδάφη και τερέν δεδομένης και της φύσης του ταξιδιού εκτός από χιόνι και βρεγμένο οδόστρωμα:
- άσφαλτος (από φρεσκοστρωμένη στις περισσότερες αφρικανικές χώρες μέχρι χιλιοχρονισμένη επίσης στις περισσότερες αφρικανικές χώρες!),
- άμμος (από πετρωμένη, "βουβή" και ύπουλη στην έρημο Σαχάρα στο Μαρόκο και την Αίγυπτο μέχρι "πούδρα" στην έρημο Ναμίμπ στη Ναμίμπια ),
- λάσπη (από γλιστερή στην Γουϊνέα μέχρι παχιά "μερέντα" στην Τανζανία),
- χαλίκι/ γαρμπίλι (από χοντροκομμένο στην Μποτσουάνα μέχρι ψιλό και γλιστερό στην Αιθιοπία)
Ο συνδυασμός της τετρακίνησης με τα συγκεκριμένα ελαστικά ήταν εξαιρετικός και θεωρούμε ότι μπορούν να υποστηρίξουν εξαιρετικά οποιοδήποτε όχημα με τετρακίνηση που κινείται σε οποιοδήποτε τερέν εκτός ασφάλτου.
Τα BFGoodrich δεν θεωρούνται φτηνά ελαστικά. Αντιθέτως μάλιστα! Ανήκουν στην κατηγορία του "ότι πληρώσεις, παίρνεις" και αυτό ίσχυσε και στη δική μας περίπτωση. Μετά από σχεδόν 50.000 χλμ σε δύο χρόνια, τα ελαστικά ήταν σε πολύ καλή κατάσταση, υπήρχε αρκετή γόμα και δεν χρειαζόταν άμεση αντικατάσταση.
Επιλέξαμε να προμηθευτούμε 6 ελαστικά (2 ρεζέρβες) σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης. Ωστόσο, δεν χρειάστηκαν ποτέ καθώς τα τέσσερα ελαστικά δεν σκίστηκαν, καταστράφηκαν ή έσκασαν σε κανένα σημείο του ταξιδιού. Το γεγονός αυτό αποκτά ιδιαίτερη σημασία αν αναλογιστεί κανείς ότι το Vitara μας ήταν υπέρβαρο κατά πολύ (2.000 κιλά ως μέγιστο βάρος ορίζει η Suzuki αλλά ο Ζήκος ήταν σταθερά πάνω από 2.300 κιλά σε όλο το ταξίδι).
Τέλος, όπως ορίζει ο κατασκευαστής, τα "σταυρώσαμε" σχεδόν στα μισά χιλιόμετρα στη Ζιμπάμπουε (περίπου μετά από 25.000 χλμ) προκειμένου η φθορά και η καταπόνηση να είναι ομοιόμορφη και όσο γίνεται πιο ομοιογενής.
Ανεξαρτήτως διάστασης και οχήματος, για την μακροημέρευση των ελαστικών σας, φροντίστε να διατηρείτε την πίεση στα επίπεδα που ορίζει ο κατασκευαστής, να κάνετε συχνά σταύρωμα, ζυγοστάθμιση και ευθυγράμμιση. Εκτός από την βελτιωμένη κατανάλωση, θα παρατηρήσετε διαφορά και στην ομαλότερη φθορά αυτών.
Προμήθεια και εφαρμογή: SERVICE ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ, Σιδέρη Νικ. Αικατερίνη, Λεωφόρος Ηρακλείου 399, Ηράκλειο, Τηλ: 2102842165
Τιμή: 135 ευρώ/ ελαστικό (Νοέμβριος 2011)
Τιμή σήμερα: ≈150 ευρώ
Τιμή σήμερα: ≈150 ευρώ
Συν:
- Εξαιρετική κατασκευή και διάρκεια ζωής
- Βέλτιστη πρόσφυση
- Άψογη εφαρμογή
- Άψογη εξυπηρέτηση από τον προμηθευτή
Πλην:
- "αλμυρή" τιμή
Αξιολόγηση προϊόντος: 8/10
Αξιολόγηση προμηθευτή: 10/10Περισσότερες πληροφορίες: http://www.bfgoodrich.co.uk/gb/ranges/4x4-Range/BFGoodrich-All-Terrain-T-A-sup-KO-sup