Σε ότι έχει να κάνει με τα τεχνικά χαρακτηριστικά, η ιταλική εταιρία Autohome βγάζει διάφορες σειρές από σκηνές οροφής σε διαφορετικά χρώματα, μεγέθη, χωρητικότητες και υλικά κατασκευής. Η premium σειρά Maggiolina έχει επάνω και κάτω κέλυφος από πολυεστέρα και διαθέτει πνευματικά ελατήρια (ή μανιβέλα για τα πιο παλιά μοντέλα) που ωθούν την σκηνή προς τα πάνω ώστε να ανοίξει. Στη δική μας περίπτωση η Airtop, την εποχή που την προμηθευτήκαμε, ήταν το νεότερο μοντέλο και τεχνολογικά υπερείχε της προηγούμενης σειράς με τη χειροκίνητη μανιβέλα ακριβώς γιατί διέθετε τα "αυτόματα" ελατήρια αέρος που μετέτρεπαν τη διαδικασία ανοίγματος και κλεισίματος σε υπόθεση -κυριολεκτικά- δευτερολέπτων.
Το χαμηλό βάρος και η εξαιρετική αεροδυναμική κατασκευή συνέβαλλαν στη μειωμένη κατανάλωση του Ζήκου ενώ το ύψος που είχε πάρει το αυτοκίνητο, ελάχιστες φορές αποτέλεσε εμπόδιο για την κίνησή μας στους δρόμους (2 μέτρα και κάτι εκατοστά ήταν το ύψος μας συνολικά). Μοναδική φορά που πραγματικά ζοριστήκαμε τόσο εμείς όσο και η Φιφίκα ήταν ένα υπόγειο πάρκινγκ στο Cape Town στο οποίο τελικά δεν καταφέραμε να χωρέσουμε ενώ η σκηνή αποχώρισε με μικρές ανεπαίσθητες εκδορές στο επάνω κέλυφος.

Μοναδικό σημαντικό ελάττωμα που δεν δικαιολογείται για μία τόσο ακριβή σκηνή και πραγματικά απορούμε πως διέφυγε της διαδικασίας σχεδιασμού των Ιταλών, ήταν μικρές φθορές στο πανί που σταδιακά εξελίσσονταν σε μικρές τρύπες από την επαφή και τριβή με τα ελατήρια ανοίγματος-κλεισίματος. Φροντίσαμε έγκαιρα να αποφευχθεί οποιαδήποτε περαιτέρω φθορά με την εφαρμογή και συγκόλληση μίας ομοιόμορφης λωρίδας καραβόπανου (περίπου 5 εκατοστά φάρδος) στα σημεία επαφής-τριβής, το οποίο κολλήσαμε επάνω από το πανί και περιμετρικά της σκηνής προσπαθώντας να μην αλλοιώσουμε τον γενικότερο σχεδιασμό και λειτουργία του κλεισίματος. Πέραν αυτού, όσο κι αν προσπαθήσουμε, δε θα καταφέρουμε να βρούμε άλλο αρνητικό για τη συγκεκριμένη σκηνή. Ιδιαίτερα στην Αφρική, η Φιφίκα έβγαλε μάτια και πολύς κόσμος την χάζευε και αναρωτιόταν πως ένα πράγμα που μοιάζει με μεγάλη μπαγκαζιέρα οροφής, μπορεί να κοιμίσει εντός της δύο ανθρώπους. Δε θα ξεχάσουμε τον βραδινό φύλακα σε ένα μικρό hostel κάπου στη Ζιμπάμπουε, ο οποίος καθόταν και μας περίμενε για να δει τι είναι αυτό το άσπρο πράγμα, πως ανοίγει και που ακριβώς θα κοιμηθούμε. Στην αρχή δεν το καταλάβαμε και πήραμε το χρόνο μας αλλά μόλις τον είδαμε να ξεροσταλιάζει σε μία άκρη, μέσα σε μισό λεπτό την ανοίξαμε αφήνοντας τον με το στόμα ανοιχτό!
Όσον αφορά τη συντήρηση της, χωρίς να προδιαγράφει κάτι ο κατασκευαστής, συνηθίζαμε να λαδώνουμε απαλά τα φερμουάρ προκειμένου να μην ξεραθούν και που και που ρίχναμε ένα εξωτερικό πλύσιμο στο επάνω κέλυφος της σκηνής. Δεν χρησιμοποιήσαμε ποτέ χημικά για την ενίσχυση της αδιαβροχοποίησης και σε περιπτώσεις βροχής πάντα φροντίζαμε να στεγνώσει εντελώς πριν την κλείσουμε.
Ο αμεσότερος ανταγωνιστής είναι Γάλλος και ακούει στο όνομα James Baroud. Εφάμιλλη κορυφαία ποιότητα, ανάλογος σχεδιασμός και φυσικά ανάλογο κόστος αλλά δεν γνωρίζουμε αν υπάρχει εγχώριος αντιπρόσωπος.
Η Maggiolina όπως προαναφέραμε είναι Ιταλικής κατασκευής και προελεύσεως και ο Έλληνας εισαγωγέας βρίσκεται στην Καλαμαριά. Ο συγκεκριμένος προμηθευτής δεν μας έκανε το κλικ καθώς το ταξιδιωτικό μας όνειρο τον άφησε μάλλον αδιάφορο και μπήκε από νωρίς σε εκείνη την κατηγορία των επαγγελματιών που απλώς κοιτούσε να κάνει σωστά τη δουλειά του και τίποτε παραπάνω. Έχοντας εισπράξει σεβασμό και αγάπη από αρκετούς επαγγελματίες στο άκουσμα της λέξης "γύρος του κόσμου" και νιώθοντας το σπρώξιμο που μας έδινε μία γλυκιά αντιμετώπιση, μερικές φορές νιώθαμε περίεργα όταν πληρώναμε, παίρναμε αυτό που θέλαμε να πάρουμε και φεύγαμε έτσι απλά.
Προμήθεια σκηνής: Υιοί Χρ. Ζαμπέτα, 18 χλμ. Θεσσαλονίκης-Περαίας, Καλαμαριά, τηλ. 23920 71760
Τιμή σκηνής: 1.970 ευρώ (Οκτώβριος 2011)
Τιμή χειμερινού καλύμματος: 170 ευρώ (Οκτώβριος 2011)
Τιμή σκηνής σήμερα: 2.600 ευρώ
Τιμή καλύμματος σήμερα: 215 ευρώ
Συν:
- εξαιρετικά αεροδυναμική, στιβαρή και ελαφριά κατασκευή (μόνο 55 κιλά)
- υψηλή ποιότητα υφάσματος (αδιάβροχο, διαπνέον κλπ)
- πρακτικά μπορεί να ανοίξει σε οποιοδήποτε τερέν και θέση είναι σταματημένο το όχημα
- εφαρμόζει σχεδόν σε όλα τα οχήματα
- μηδαμινή συντήρηση
Πλην:
- πολύ υψηλό κόστος απόκτησης
- πρόωρη φθορά υφάσματος στα σημεία επαφής-τριβής με τα ελατήρια ανοίγματος-κλεισίματος
Αξιολόγηση προϊόντος: 8/10
Αξιολόγηση προμηθευτή: 6/10
Περισσότερες πληροφορίες: http://www.autohome-official.com/en/products/hard-shell-roof-top-tent/airtop/maggiolina-airtop-roof-tent
Περισσότερες πληροφορίες: http://www.autohome-official.com/en/products/hard-shell-roof-top-tent/airtop/maggiolina-airtop-roof-tent