the vehicle - Africa

Το αυτοκίνητό μας στην Αφρική


Η επιλογή του αυτοκινήτου ήταν μία από τις δυσκολότερες & σημαντικότερες αποφάσεις που έπρεπε να πάρουμε. Πολύ απλά γιατί το αυτοκίνητο θα είναι το σπίτι μας! Χωρίς αυτό, το ταξίδι δε θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί, τουλάχιστον έτσι όπως το είχαμε στο μυαλό μας.

Οι βασικότεροι παράγοντες που επηρέασαν την απόφαση μας ήταν ο τύπος του αυτοκινήτου (4Χ4), η τιμή του, ο τύπος καυσίμου (πετρελαιοκίνητο) και τα χιλιόμετρα που είχε κάνει ο προηγούμενος κάτοχος. Βρήκαμε μετρημένα στα δάχτυλα των δύο χεριών κάποια αυτοκίνητα που πληρούσαν τις προϋποθέσεις που είχαμε θέσει και με συνοπτικές διαδικασίες κινηθήκαμε για την αγορά του. 

Και ενώ στη συντριπτική τους πλειοψηφία, τα ταξίδια στην αφρικανική ήπειρο πραγματοποιούνται με 2 συγκεκριμένα μοντέλα (Land Rover Defender & Toyota Land Cruiser), εμείς επιλέξαμε κάτι διαφορετικό. Όχι απαραίτητα επειδή θέλαμε να πρωτοτυπήσουμε αλλά ο αρχικός προϋπολογισμός σε συνδυασμό με παράγοντες όπως η παλαιότητα του μοντέλου, η δυνατότητα να βρεις τα αντίστοιχα ανταλλακτικά του στην ελληνική αγορά, η εμπειρία στη μετατροπή αυτού για τις συνθήκες που θα συναντήσεις και πολλοί άλλοι λόγοι μας έκαναν περήφανους κατόχους ενός Suzuki Grand Vitara 2.0 TD ('03) με 148.000 χλμ στο κοντέρ του. 

Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τους νονούς Γιάννα Ιωσηφίδου & Προκόπη Πετράκη! Και το όνομα αυτού.. "Ζήκος"!! Γνωστή άλλωστε η λατρεία μας για την εν λόγω ταινία ενώ υπάρχει και μία εγγενής σχέση με το Su-Zikos!! 

Συνοπτικά το αυτοκίνητο χρειάστηκε εκτός από τα τέλη κυκλοφορίας για το 2012 (!), νέα ελατήρια και αμορτισέρ, νέα λάστιχα, δύο ρεζέρβες, εργάτη-βίντσι, snorkel, ένα καλό καθαρισμό των μπεκ & ένα καλό γενικό σέρβις. Επιπροσθέτως, απαραίτητη κρίθηκε η διαμόρφωση του πίσω μέρους του αυτοκινήτου με τέτοιο τρόπο που να καλύπτονται όλες οι ανάγκες του ταξιδιού.


Ελατήρια MAD - Αναρτήσεις KYB
Ο Κυριάκος Αθανασίου πήρε το νέο μας απόκτημα και το μεταμόρφωσε στην κυριολεξία. Έχοντας ασχοληθεί και μελετήσει αποκλειστικά μοντέλα Suzuki Vitara & Grand Vitara, δε δυσκολεύτηκε να μας προτείνει μια σειρά από βελτιώσεις. Με τη σειρά:



  1. Εργάτης Smittybilt XRC 10 with plasma (30m)
  2. Ελατήρια MAD
  3. Αμορτισέρ KAYABA
  4. Snorkel (ιδιοκατασκευή)
  5. Πλύμνες ελεύθερου τροχασμού AISIN 
  6. Αποστάτες από τεφλόν 4cm
  7. Αντικατάσταση κάριερ μπροστινού διαφορικού και κατάργηση του κομπρεσέρ αέρα


BFGoodrich AT - 
Πλύμνες AISIN
 Στη συνέχεια, ο κύριος Νίκος Σιδέρης (επίσημος αντιπρόσωπος της BFGoodrich στην Ελλάδα) ανέλαβε να μας εξοπλίσει με τα νέα μας λάστιχα. Ξεφεύγοντας λίγο από την πεπατημένη, αλλάξαμε διαστάσεις και αποφασίσαμε να δοκιμάσουμε τα BFGoodrich All Terrain 235/70 16 αντί 235/60 16 που φορούσε από τη "μαμά" του. Εκτός της εργοστασιακής ρεζέρβας, προμηθευτήκαμε άλλη μία επιπλέον για όλα τα ενδεχόμενα. 





Οικογένεια Κακαβά
Το απαραίτητο σέρβις (λάδια, φίλτρα, ιμάντες, ρουλεμάν κλπ) και η απαραίτητη Suzuki-φροντίδα έγινε στο εξουσιοδοτημένο συνεργείο της Suzuki στη Χαλκίδα, το οποίο κρατάει επάξια η οικογένεια Κακαβά. Ο κύριος Γιάννης και η κυρία Σούλα, ο Χρήστος και η Σίσσυ μας φρόντισαν σαν παιδιά τους και μοιράστηκαν μαζί μας τον ενθουσιασμό τους σε κάθε μας επίσκεψη. Ασχολήθηκαν με το Ζήκο επισταμένως, μας έλυσαν κάθε απορία που αφορούσε αυτόν και μας έκαναν δωρεάν σεμινάρια επισκευής & συντήρησης πριν την αναχώρηση.


Δεξαμενή νερού,
πετρελαίου & ρεζέρβα

Για τη συνέχεια, έπρεπε να χωρέσουμε όλο τον απαραίτητο εξοπλισμό στο πίσω μέρος του αυτοκίνητου. Για το λόγο αυτό, κατασκευάσαμε ένα ξύλινο πλαίσιο με συρτάρια, ραφάκια και πρόσθετους αποθηκευτικούς χώρους. Το αποτέλεσμα είναι κάτι παραπάνω από ικανοποιητικό και τα πράγματα μας θα είναι τακτοποιημένα ενώ δε θα μας λείψει τίποτα από αυτά που θεωρούνται βασικά και θα πρέπει να έχουμε μαζί μας. 




Μπαταρία, φορτιστής 
& inverter
Όσον αφορά την ενεργειακή μας επάρκεια, η εγκατάσταση ενός ΦΒ συστήματος θα μας επιτρέψει να λειτουργούμε απρόσκοπτα τον φορητό υπολογιστή μας και να επαναφορτίζουμε τις μπαταρίες μας. Πιο αναλυτικά, ένα πάνελ 80watt, μία μπαταρία Gel βαθιάς εκφορτίσεως 85 Ah, ένας ρυθμιστής φόρτισης ΜPPT 10A, και ένα inverter 700watt έχουν συνδεθεί και τοποθετηθεί με τέτοιο τρόπο έτσι ώστε να είναι πρακτικά και λειτουργικά ταυτόχρονα. Για το τέλος αφήσαμε τους δύο προβολείς HELLA 75W, οι οποίοι κάνουν τη νύχτα μέρα στην κυριολεξία. Τη θέση τους βρήκαν επάνω από το παρμπρίζ, ακριβώς κάτω από τη σκηνή οροφής.