Κυριακή, 1 Νοεμβρίου 2015

Review: Σκηνή οροφής Autohome Maggiolina AirTop Carbon Small

Έχοντας μελετήσει τα ταξίδια κυρίως Ευρωπαίων στην αφρικανική ήπειρο, κατά την προετοιμασία του πρώτου σκέλους και έχοντας στη διάθεσή μας ένα αυτοκίνητο 4Χ4, αποφασίσαμε να ακολουθήσουμε τη λύση που είχαν ακολουθήσει οι περισσότεροι σε ότι είχε να κάνει με τον ύπνο και διαμονή. Η λύση ήταν ιταλική και άκουγε στο όνομα Maggiolina και μετέπειτα Φιφίκα.



Η ιταλική εταιρία Autohome με μεγάλη παράδοση στη συγκεκριμένη κατηγορία προσφέρει περισσότερες της μίας λύσεις σε ότι έχει να κάνει με τις σκηνές οροφής. Το κορυφαίο μοντέλο της ωστόσο, τόσο από οικονομικής άποψης, όσο και από άποψη κατασκευής, ποιότητας και άνεσης ακούει στο όνομα AirTop. Πρωτάρηδες, άπειροι και χωρίς να έχουμε την απαραίτητη εμπειρία, αποφασίσαμε να "επενδύσουμε" και να προβούμε στην αγορά μίας τέτοιας ακριβής σκηνής, η οποία όμως στη συνέχεια έβγαλε τα λεφτά της ενώ όταν ήρθε η ώρα να αλλάξει κάτοχο, δεν δυσκολευτήκαμε ιδιαίτερα καθώς η αξία της και οι δυνατότητές της είναι δεδομένα.
Σε ότι έχει να κάνει με τα τεχνικά χαρακτηριστικά, η ιταλική εταιρία Autohome βγάζει διάφορες σειρές από σκηνές οροφής σε διαφορετικά χρώματα, μεγέθη, χωρητικότητες και υλικά κατασκευής. Η premium σειρά Maggiolina έχει επάνω και κάτω κέλυφος από πολυεστέρα και διαθέτει πνευματικά ελατήρια (ή μανιβέλα για τα πιο παλιά μοντέλα) που ωθούν την σκηνή προς τα πάνω ώστε να ανοίξει. Στη δική μας περίπτωση η Airtop, την εποχή που την προμηθευτήκαμε, ήταν το νεότερο μοντέλο και τεχνολογικά υπερείχε της προηγούμενης σειράς με τη χειροκίνητη μανιβέλα ακριβώς γιατί διέθετε τα "αυτόματα" ελατήρια αέρος που μετέτρεπαν τη διαδικασία ανοίγματος και κλεισίματος σε υπόθεση -κυριολεκτικά- δευτερολέπτων.

Σε μία ανάλογη σκηνή, μπορούν να κοιμηθούν από 2 έως 3 άτομα αναλόγως του μεγέθους. Πρακτικά μπορεί να εφαρμοστεί σε οποιοδήποτε όχημα που διαθέτει κάθετες μπάρες οροφής από Fiat Panda μέχρι Land Rover Defender. Ο μηχανισμός που "δένει" η σκηνή με τις μπάρες είναι πολύ απλός, δεν προκαλεί καταπόνηση των μπαρών οροφής ή της οροφής αλλά παίρνει αρκετό χρόνο μέχρι να προσδεθεί η σκηνή στις μπάρες. Παρ' όλα αυτά, είναι μία διαδικασία που δεν χρειάζεται να επαναλαμβάνεται συνεχώς (ειδικά στην περίπτωσή μας) και δεν θεωρείται σημαντικό μειονέκτημα. Η δική μας Maggiolina ζύγιζε μόνο 55 κιλά καθαρό βάρος όταν η Suzuki επιτρέπει μέγιστο βάρος οροφής τα 70 κιλά κάτι που πάνω κάτω ισχύει για τους περισσότερους κατασκευαστές. 

Το χαμηλό βάρος και η εξαιρετική αεροδυναμική κατασκευή συνέβαλλαν στη μειωμένη κατανάλωση του Ζήκου ενώ το ύψος που είχε πάρει το αυτοκίνητο, ελάχιστες φορές αποτέλεσε εμπόδιο για την κίνησή μας στους δρόμους (2 μέτρα και κάτι εκατοστά ήταν το ύψος μας συνολικά). Μοναδική φορά που πραγματικά ζοριστήκαμε τόσο εμείς όσο και η Φιφίκα ήταν ένα υπόγειο πάρκινγκ στο Cape Town στο οποίο τελικά δεν καταφέραμε να χωρέσουμε ενώ η σκηνή αποχώρισε με μικρές ανεπαίσθητες εκδορές στο επάνω κέλυφος. 

Σε ότι έχει να κάνει με τον εξαερισμό και τα επίπεδα υγρασίας, και εδώ ο Ιταλός δεν αφήνει παραπονεμένο τον ταξιδιώτη και δικαιολογεί απόλυτα το εξαιρετικά υψηλό κόστος. Χρησιμοποιώντας υψηλής ποιότητας καμβά που πληροί μία λίστα από ευρωπαϊκές προδιαγραφές και στάνταρτς το οποίο ονομάζει Dralon, εγγυάται στον μέγιστο βαθμό ότι το υλικό είναι διαπνέον, αδιάβροχο, αδιάφανο, ανεξίτηλο και έχει εξαιρετική αντοχή σε βάθος χρόνου. Μετά από δύο χρόνια συνεχόμενης καθημερινής χρήσης της συγκεκριμένης σκηνής, επιβεβαιώνουμε στο έπακρο τις εξαιρετικές ιδιότητες του υλικού αυτού.

Με τρεις πόρτες (δύο εκατέρωθεν και μία στα πόδια), δύο παράθυρα ένα στο προσκέφαλο και ένα στα πόδια, σίτες σε όλα τα ανοίγματα, εσωτερικές θήκες για περιοδικά και βιβλία, δίχτυ στην οροφή για έξτρα μικροαντικείμενα και φως-led με δύο μπαταρίες ΑΑΑ, η διαρρύθμιση είναι επίσης άψογα μελετημένη ειδικά για όσους ταξιδεύουν για μεγάλο χρονικό διάστημα όπως εμείς. Επιπλέον, το στρώμα που παρέχεται από τον κατασκευαστή δεν μας άφησε παραπονεμένους κανένα βράδυ και έχουμε να το λέμε ότι σε συνδυασμό με την απώλεια του στρες όταν πρωτοξεκινήσαμε το μεγάλο μας ταξίδι, απολαύσαμε εξαιρετικούς ύπνους στην αγκαλιά της Φιφίκας. Τέλος, αλουμινένια πτυσσόμενη σκάλα με μηχανισμό αλά NASA, η οποία έχει τη δική της θήκη, επιτρέπει την άνοδο και κάθοδο από τη σκηνή και είναι και αυτή στο βασικό εξοπλισμό. 

Σε πραγματικές συνθήκες, χωρίς καμία βιασύνη ή άγχος, το άνοιγμα μας έπαιρνε περίπου μισό λεπτό λύνοντας απλά τα τρία κλιπς ασφαλείας εμπρός και πίσω ενώ το κλείσιμο μας έπαιρνε περίπου 2 λεπτά καθώς έπρεπε να φροντίσουμε να διπλώσουμε όμορφα το πανί έτσι ώστε να κλείσει ομοιόμορφα. 

Μοναδικό σημαντικό ελάττωμα που δεν δικαιολογείται για μία τόσο ακριβή σκηνή και πραγματικά απορούμε πως διέφυγε της διαδικασίας σχεδιασμού των Ιταλών, ήταν μικρές φθορές στο πανί που σταδιακά εξελίσσονταν σε μικρές τρύπες από την επαφή και τριβή με τα ελατήρια ανοίγματος-κλεισίματος. Φροντίσαμε έγκαιρα να αποφευχθεί οποιαδήποτε περαιτέρω φθορά με την εφαρμογή  και συγκόλληση μίας ομοιόμορφης λωρίδας καραβόπανου (περίπου 5 εκατοστά φάρδος) στα σημεία επαφής-τριβής, το οποίο κολλήσαμε επάνω από το πανί και περιμετρικά της σκηνής προσπαθώντας να μην αλλοιώσουμε τον γενικότερο σχεδιασμό και λειτουργία του κλεισίματος. Πέραν αυτού, όσο κι αν προσπαθήσουμε, δε θα καταφέρουμε να βρούμε άλλο αρνητικό για τη συγκεκριμένη σκηνή. Ιδιαίτερα στην Αφρική, η Φιφίκα έβγαλε μάτια και πολύς κόσμος την χάζευε και αναρωτιόταν πως ένα πράγμα που μοιάζει με μεγάλη μπαγκαζιέρα οροφής, μπορεί να κοιμίσει εντός της δύο ανθρώπους. Δε θα ξεχάσουμε τον βραδινό φύλακα σε ένα μικρό hostel κάπου στη Ζιμπάμπουε, ο οποίος καθόταν και μας περίμενε για να δει τι είναι αυτό το άσπρο πράγμα, πως ανοίγει και που ακριβώς θα κοιμηθούμε. Στην αρχή δεν το καταλάβαμε και πήραμε το χρόνο μας αλλά μόλις τον είδαμε να ξεροσταλιάζει σε μία άκρη, μέσα σε μισό λεπτό την ανοίξαμε αφήνοντας τον με το στόμα ανοιχτό!

Όσον αφορά τη συντήρηση της, χωρίς να προδιαγράφει κάτι ο κατασκευαστής, συνηθίζαμε να λαδώνουμε απαλά τα φερμουάρ προκειμένου να μην ξεραθούν και που και που ρίχναμε ένα εξωτερικό πλύσιμο στο επάνω κέλυφος της σκηνής. Δεν χρησιμοποιήσαμε ποτέ χημικά για την ενίσχυση της αδιαβροχοποίησης και σε περιπτώσεις βροχής πάντα φροντίζαμε να στεγνώσει εντελώς πριν την κλείσουμε.

Ο αμεσότερος ανταγωνιστής είναι Γάλλος και ακούει στο όνομα James Baroud. Εφάμιλλη κορυφαία ποιότητα, ανάλογος σχεδιασμός και φυσικά ανάλογο κόστος αλλά δεν γνωρίζουμε αν υπάρχει εγχώριος αντιπρόσωπος.

Κλείνοντας να σημειώσουμε ότι η ιταλική εταιρία προσφέρει μία σειρά από αξεσουάρ. Εμείς είχαμε προμηθευτεί το χειμερινό κάλυμμα το οποίο θεωρητικά ενισχύει τη θερμομόνωση και μειώνει την υγρασία της σκηνής στο ελάχιστο. Τελικά κάναμε πολύ περιορισμένη χρήση αυτού και δε θεωρούμε ότι το χρειαστήκαμε όσο νομίζαμε αρχικά αν και σε περιπτώσεις δυνατής συνεχόμενης βροχής μας γλύτωσε χρόνο από την αναμονή στεγνώματος την επόμενη ημέρα.

Η Maggiolina όπως προαναφέραμε είναι Ιταλικής κατασκευής και προελεύσεως και ο Έλληνας εισαγωγέας βρίσκεται στην Καλαμαριά. Ο συγκεκριμένος προμηθευτής δεν μας έκανε το κλικ καθώς το ταξιδιωτικό μας όνειρο τον άφησε μάλλον αδιάφορο και μπήκε από νωρίς σε εκείνη την κατηγορία των επαγγελματιών που απλώς κοιτούσε να κάνει σωστά τη δουλειά του και τίποτε παραπάνω. Έχοντας εισπράξει σεβασμό και αγάπη από αρκετούς επαγγελματίες στο άκουσμα της λέξης "γύρος του κόσμου" και νιώθοντας το σπρώξιμο που μας έδινε μία γλυκιά αντιμετώπιση, μερικές φορές νιώθαμε περίεργα όταν πληρώναμε, παίρναμε αυτό που θέλαμε να πάρουμε και φεύγαμε έτσι απλά.


Προμήθεια σκηνής: Υιοί Χρ. Ζαμπέτα, 18 χλμ. Θεσσαλονίκης-Περαίας, Καλαμαριά, τηλ. 23920 71760

Τιμή σκηνής: 1.970 ευρώ (Οκτώβριος 2011)
Τιμή χειμερινού καλύμματος: 170 ευρώ (Οκτώβριος 2011)
Τιμή σκηνής σήμερα: 2.600 ευρώ 
Τιμή καλύμματος σήμερα: 215 ευρώ 


Συν:
  • εξαιρετικά αεροδυναμική, στιβαρή και ελαφριά κατασκευή (μόνο 55 κιλά)
  • υψηλή ποιότητα υφάσματος (αδιάβροχο, διαπνέον κλπ)
  • πρακτικά μπορεί να ανοίξει σε οποιοδήποτε τερέν και θέση είναι σταματημένο το όχημα
  • εφαρμόζει σχεδόν σε όλα τα οχήματα 
  • μηδαμινή συντήρηση

Πλην:
  • πολύ υψηλό κόστος απόκτησης
  • πρόωρη φθορά υφάσματος στα σημεία επαφής-τριβής με τα ελατήρια ανοίγματος-κλεισίματος


Αξιολόγηση προϊόντος: 8/10

Αξιολόγηση προμηθευτή: 6/10


Περισσότερες πληροφορίες: http://www.autohome-official.com/en/products/hard-shell-roof-top-tent/airtop/maggiolina-airtop-roof-tent